Burberry, the trench… a Napoli

Da quando, in 1901, il Ministero della Guerra inglese, durante la seconda guerra anglo-boera, chiese alla Burberry di produrre un modello che miscelasse le migliori caratteristiche di un impermeabile d’ordinanza ed un cappotto militare, il trench – e la sua primaria casa di produzione – ne hanno fatta di strada.

E se durante il Secolo Breve questo severo soprabito di taglio maschile è stato reso iconico dai grandi divi di Hollywood – chi non ricorda la fragile Audrey in Breakfast at Tiffany’s, zuppa e tremante nel suo impermeabile, abbandonarsi a George Peppard? – poco, della sua struttura originaria, è cambiato in quest’evo.

È con l’entrata di Christopher Bailey come Creative Officer, nel Maggio del 2001, che la Burberry è riuscita a reinventare completamente il proprio marchio, balancing the classic imaginative, the venerable legacy of tradition, and contemporary aesthetics modernity.

And it is against this background that the grand opening of its new boutique in Naples It can be interpreted as yet another recognition of today's brand success.

The shop, covering a surface of 470 metri quadrati su due piani, è in Via dei Mille. The concept involves the use of British materials and themes and is inspired by the Regent Street flagship store, previously opened in London, as the Corinth beige marble, the brilliant polished chrome and bronze.

For the opening night, guests were welcomed among evocative heads of autumn-winter 2013/14 and the latest images of the advertising of the brand campaign, which has as protagonists Sienna Miller e Tom Sturridge photographed in soft shots from intimistic Mario Testino.

Vincenzo: "Tonì, ijammuncenne 'home, It is chiuenne "

Tonino: "It 'does not matter, I hold the raincoat. "

Vincenzo: "is, you 'or keep, I hold 'or good suit, nun is needless' or mine. "

Sorry for the delay, Massimo Troisi and Lello Arena, 1982.

of Luisa De Notaristefani di Vastogirardi

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