“Gianni Versace. La biografia” di Tony di Corcia

Presented in the Lancisi Room in Santo Spirito in Sassia,,it,born in Foggia nel,,it,he is a professional journalist,,it,Degree in law,,it,with a thesis entitled,,it,Lex Learn Sumptuary,,fi,women and feminism in the Republican Rome,,it,wrote fashion for the Pugliese editors of the "Corriere della Sera" and "Repubblica",,it,Fifteen years after his death,,it,this biography traces the main stages of his life and his artistic path and reveals,,it,through the testimony of the most intimate friends and close collaborators,,it,a personality very different from that a little 'superficial disclosed by newspapers,,it,The life of,,it,it seems to start like a fairytale and ends with the tones of the tragedy,,it,A southern boy,,it,son of a seamstress of,,it, il volume “Gianni Versace. La biografia”, di Tony di Corcia, con prefazione di Giorgio Armani, edito da Lindau.

Tony di Corcia, nato a Foggia nel 1975, è giornalista professionista. Laureato in Giurisprudenza, con una tesi intitolata La Lex Oppia Sumptuaria: luxury, donne e femminismo nella Roma Repubblicana, ha scritto di moda per le redazioni pugliesi del «Corriere della Sera» e di «Repubblica».

A quindici anni dalla morte, questa biografia ripercorre le tappe principali della sua vita e del suo percorso artistico e svela, attraverso la testimonianza degli amici più intimi e dei collaboratori più stretti, una personalità molto diversa da quella un po’ superficiale divulgata dai giornali.

La vita di Gianni Versace sembra proprio iniziare come una favola e finisce coi toni della tragedia. Un ragazzo meridionale, figlio di una sarta di Reggio Calabria, who falls in love with fashion in the family shop and in a few years becomes one of the most successful designers in the world,,it,able also to realize amazing costumes for the,,it,ballets by Maurice Béjart,,it,The tragedy,,es,that surprised the whole world,,it,it's that of his murder,,it,happened in Miami,,it,"Gianni Versace,,it,of Tony of CorciaSCENARIO,,it, capace anche di realizzare strabilianti costumi per i balletti di Maurice Béjart. La tragedia, che sorprese il mondo intero, è quella del suo assassinio, avvenuto a Miami il 15 July 1997.


Be first to comment

Leave a Reply

Contenuto non disponibile
Consenti i cookie cliccando su "Accetta" nel banner"

This site uses Akismet to reduce spam,,en,Learn how your comment data is processed,,en. Learn how your comment data is processed.