Keeling makes its debut at Pitti Uomo 102

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Il brand Keeling chooses the edition Pitti Uomo 102 for her debut in the world of fashion internationally. The crowded press conference took place during the days of the event, at the stand of the Cavaniglia Pavilion. What Keeling makes? It is a trademark of beachwear and beach accessories, an international company that brings together capital and human resources from the United Arab Emirates, U.S., China and Italy thanks to Sealand International, Emirati company based in Dubai, belonging to Hercules Holding. The brand takes its own name from the Cocos Islands (o Keeling ), external territory of Australia consisting of two atolls e 27 coral islands in the Indian Ocean. Keeling has two of the stars of the Southern Cross constellation as its logo (she has 5 and 7 marks), appearing in the flags of Australia, New Zealand and its Cocos.

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Ma vediamo cosa propone di nuovo Keeling. La caratteristica che lo rende unico è la tecnologia che accompagna il suo design italiano. Si tratta di un particolare brevetto relativo al processo di tintura, chiamato “Clean Color”, che consente di abbattere del 98,9% l’utilizzo di acqua nel procedimento, risultando eco-friendly ed eco sostenibile. “Il nostro brevetto permette di tingere i capi anche con una particolare soluzione completamente biodegradabile senza lasciare strascichi sull’ambiente”, afferma il Chief Technology Officer di Keeling Tommaso Conforti. Keeling inoltre è il proprietaria delle macchine che consentono l’adozione del Clean Color, che in futuro sarà sicuramente utilizzata da molte altre aziende. Ultima nota, non meno importante, i tessuti utilizzati per oltre il 70% derivano da materiali riciclati.

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